26 maja 2025

Szkoła Podstawowa nr 42

Karta Ucznia w roku szkolnym 2025/2026

Karta Ucznia w roku szkolnym 2025/2026

W roku szkolnym 2025/2026 Karta Ucznia nie będzie wydawana posiadaczom e-legitymacji z wgranym uprawnieniem do przejazdu WTP (uczniowie klas pierwszych, dzieci, które zmieniły szkołę oraz te, które zgubiły legitymację papierową i otrzymały nowy dokument).

E-legitymacja jest potwierdzeniem uprawnienia do bezpłatnych przejazdów Warszawskim Transportem Publicznym.

 

INFORMACJA TYLKO DLA UCZNÓW POSIADAJĄCYCH LEGITYMACJĘ PAPIEROWĄ:

Wyrobić nową lub przedłużyć już posiadaną Kartę Ucznia można na kilka sposobów podanych poniżej,.

1. Poprzez elektroniczny Punkt Obsługi Pasażerów (e-POP).

Wejdź na stronę https://e-pop.wtp.waw.pl i wypełnij wniosek o Kartę Ucznia. Przygotuj zdjęcie dziecka* oraz:

  • skan ważnej legitymacji szkolnej z wpisanym numerem PESEL, a w przypadku braku legitymacji – skan zaświadczenia wydanego przez szkołę, zawierającego:
    • adres zamieszkania ucznia,  
    • informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym, 
    • numer PESEL.

Złożenie wniosku za pośrednictwem e-POP możliwe jest jedynie przez posiadaczy Profilu Zaufanego (dzieci, które ukończyły 13 lat i posiadają Profil Zaufany mogą złożyć wniosek samodzielnie).

Karta wysyłana jest na wskazany we wniosku adres zamieszkania (za pośrednictwem Poczty Polskiej).

Wybierając odbiór karty w dowolnym POP, po zaakceptowaniu wniosku przez pracownika ZTM, otrzymasz maila z informacją, że wniosek został przyjęty i należy odebrać Kartę

 

2. Za pośrednictwem linku elektronicznego otrzymanego ze szkoły, do której uczęszcza Uczeń (Link do strony: https://kartaucznia.ztm.waw.pl/d39e63a3)

Potrzebne dokumenty:

  • numer obecnej Karty Ucznia (nie dotyczy pierwszej karty),
  • zdjęcie* dziecka.

Po wypełnieniu i wysłaniu wniosku na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie jego złożenia,
a później informację o jego rozpatrzeniu.

Nową Kartę Ucznia odbierzesz w szkole po otrzymaniu wiadomości z sekretariatu o jej dostarczeniu.

 

3. Bezpośrednio w Punkcie Obsługi Pasażerów.

Potrzebne dokumenty:

  • ważna legitymacja szkolna z wpisanym numerem PESEL, a w przypadku braku legitymacji z powyższymi danymi zaświadczenie wydane przez placówkę, zawierające:
    • adres zamieszkania ucznia,  
    • informację o uczęszczaniu dziecka do szkoły w określonym roku szkolnym, 
    • numer PESEL,
  • dokument potwierdzający tożsamość dziecka, a w przypadku uczniów obcokrajowców, którzy nie posiadają dokumentu potwierdzającego tożsamość, należy okazać dokument potwierdzający nadanie numeru PESEL,
  • zdjęcie* dziecka w formie elektronicznej lub papierowej.

 

4. Składając wniosek papierowy bezpośrednio w szkole.

Potrzebne dokumenty:

  • wypełniony wniosek (druk wniosku otrzymasz w szkole),
  • zdjęcie* dziecka w formie papierowej.

 

*zdjęcie powinno być: legitymacyjne, wykonane w orientacji pionowej na jednolitym, jasnym tle, aktualne (wykonane w ciągu ostatnich sześciu miesięcy); składane w formie elektronicznej: w formacie JPG lub PNG, w minimalnej rozdzielczości 200×259 pikseli, wielkość pliku nie większa niż 2 MB; składane w formie papierowej: w formacie 3,5 x 4,5 cm.